Tuesday, February 23, 2016

make-up less

It has been influenza season lately in the office, so it's not uncommon to see people in masks. I asked Oka-san if she was having the flu when I bumped into her near the toilet. She replied with a Japanese word, " ".

I knew what it meant, but didn't realise that having no make-up was the reason for her putting on the mask. I was a bit surprised at first, so didn't respond immediately. I left a note on chat when I went back to my desk, trying to tell her that she still looked great without make-up.

SL : おかーさん!
HO : ほーい
SL : メークなしでもまだ美ままよ~
HO : www
さすがにすっぴんはダメやねw
SL : 時々メークはめんどくださいですね~
HO : そうよね!会社に来るだけなのに・・って思ってしまう~
SL : それは面白いですgね
多分これは日本の文化かなぁ~
HO : そう思う!外人はあんまり化粧してないよね
日本人はみんなバッチリメークやもんね
SL : wwww
日本人ようなメークは、大体外人にとって、パーティの時しかしてないと思う
HO : そうなんやー
濃いもんね外人ってTVではスゴイ濃いけどね
SL : TVはテレビ?
HO : そうそうw
テレビで見る人ってすごくメークが濃いでしょ?
SL : あ~なるほご!
それは。。多分しょうがないかなぁ~
HO : でも普段会う人はほとんどメークしてないね
SL : 顔よくみえるように
HO : 私はメークする時間も10分もかからないけど
長い人は2時間かけてメークするんだって
SL : 2時間???
そんなに
HO : どこをどうしたら、そんなにかかるんかなー?
たまにネットでもやってるけど
SL : シャワー含む時間?
HO : 含まないよwww
メークだけ
SL : 髪の毛のは?
HO : 含まないよw
目とか大きくしてすごいメークするから別人になってるよw
SL : だからすごく他人に見えるね
そうそう。。。別人
HO : www
別人にならないようにメークするわ😀
SL : www
日本の化粧品の売り上げはいいねそんなにどこでも、たくさん種類
HO : みんな毎月化粧品に2万円とか使うみたいよ!多かったらもっと使うらしい
もったいないねー
SL : あ~そうなの
おかさん、メーク教えて~www
HO : www
私のメークじゃ、あんまり上手にならないと思うよwネットで調べるとたくさんあるよ!
SL : www
HO : 別人になるメイクもあるよw
SL : そんなメークは多分た~~~くさん商品必要ね
HO : あーなるほど
確かに必要かもwww



No comments: